Dag 3 Edinburgh

2 juni 2019 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Na een lekker ontbijt vanmorgen met de dubbeldekker naar het centrum van Edinburgh. Het is droog maar een erg frisse wind. Winterjasjes blijven aan.

Allebei al eerder geweest maar ik dacht dat de Royal Mile de winkelstraat was en Jack heeft het jaren geleden ervaren als de vreselijk weg de berg op naar het kasteel van Edinburgh.  De Royal mile is inderdaad de weg van het parlement aan de ene kant naar het kasteel aan de andere kant op de top van de berg, maar het is ook een gezellige mooie straat met leuke souvenirwinkeltjes, pubs en restaurantjes. Echt een mooie straat en erg druk met touristen. Je kon over de koppen lopen maar dat is misschien ook omdat het zaterdag is.

Lekker langzaam de berg opgeslenterd en telkens weer naar binnen getrokken door de shawls en omslagdoeken met Schotse ruit. Ik kan er niets aan doen: sinds mijn eigen schotse rok in mijn jeugd heeft het een enorme aantrekkingskracht. Alleen het zijn vooral shawls die ze nu verkopen en ik draag nooit die warme kriebelende dingen om mijn nek dus hoe mooi ook, op dit moment ben ik er nog voorbij gelopen. Maar beloof niets😉.

Op aanraden zijn we naar Camera Obscura gegaan. Een museum of beter gezegd "experience" waarbij vooral gezichtsbedrog centraal staat. Echt heel erg leuk! Dit museum ligt naast het kasteel. We zijn daarna bij het kasteel de binnenplaats opgelopen maar zoveel mensen, zo druk en ook nog een pittige prijs voor een ticket dat we besloten om het maar te laten. Er komen vast nog wel andere kastelen voorbij de komende dagen.

De berg af naar beneden en shoppen in Princess street. Dat wil zeggen, dat was het plan maar naast de vele telefoonwinkels en Primark vonden wij het eigenlijk vergane glorie. Prachtig uitzicht op het kasteel (vanaf daar) hoog boven op de berg maar verder.....

De straat achter Princess street; Rose Street staat juist bekend om zijn pubs en eettentjes. Super leuk en omdat Jack daar wat tijd door heeft gebracht, beginnen we in een kleine "kelderpub" en gaan we daarna naar een prachtige oude pub en eten we daar gelijk een lekkere "burger and fries".  Nog goedkoop ook!

Daarna weer terug naar the Royal Mile want het was wel erg leuk daar. Als toetje een koffie van Starbucks (normale Engelse koffie is eigenlijk echt niet lekker) en een uurtje terrasje zitten en mensen kijken. Fantastisch toch, altijd weer!!!

De voetjes zijn na bijna 10 km op en de rest wil ook echt niet meer. Terug naar de B&B en morgen gaan we weer verder met de rondreis.

1. Caitlin:
    2 juni 2019
    Mam je verhalen zijn zo cute! Love it! Klinkt als een geslaagde dag. Slaap lekker. 😘
  2. Caitlin apen:
    2 juni 2019
    ik vind dit een hele leuke blog ik ga dit elke dag lezen !
  3. Sharon:
    Cuties😘
  4. Petra:
    2 juni 2019
    Eens met bovenstaande reacties....ik vind je blog ook erg leuk en ik ga het ook elke dag lezen!
  5. Lieneke Borstrok:
    2 juni 2019
    Superleuk, maarreeeehhh jullie hebben wel een fantastisch feest gemist... 🙄😉😘
  6. Sharon:
    2 juni 2019
    We know😫😢....hadden ook liever gehad dat ie in een ander weekend 50 🎉was geworden😜🤣😂.
  7. Wilma:
    2 juni 2019
    Tot dusver erg leuk om te lezen
  8. Miranda:
    2 juni 2019
    Super leuk om te lezen!!