Dag 8 Kyleakin - Fort William

6 juni 2019 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Na het soepje van gisteravond en een redelijk goed nacht ging het weer wat beter. Echter mijn sluimerende blaasontsteking had zich nu wel doorgezet. Er zit niet in elke stad een huisarts maar in een straal van ongeveer 50 km moet er wel altijd een medical healthcenter zijn. Toevallig was deze aan de andere kant van de brug. Ik mocht komen en gelijk antibiotica meegekregen. Hatsjee...vanaf nu moet het beter gaan. Ik hoefde de dokter niet te betalen, de medicijnen niet, hoefde geen zorgpasje te laten zien, alles is hier in de UK helemaal gratis🤔.

Op naar Fort William. Onderweg kwamen we langs Eilean Donan Castle. Bekend van oa. de films Highlander en James Bond. Prachtige locatie. Dit kasteel zijn we niet binnen geweest maar hebben we alleen warme chocomelk met marshmellows gedronken.

Na een redelijk korte autorit kwamen we aan in Fort William. Op dat moment regende het zo hard dat het geen zin had om de auto uit te gaan. Door de vertraging met de dokter, waren we net te laat voor het ritje met de Jacobite trein van Harry Potter. Dan rijden we er toch zelf naar toe dwz in ieder geval naar de beroemde spoorbrug en dan kijken we wel.

En inderdaad, half uurtje later waren we bij Glenfinnan. Dat is een gedenkplaats voor iedereen die heeft meegevochten voor de Jacobiten tegen de Engelsen en daar is dus ook die beroemde spoorbrug. Om een prachtig uitzicht te hebben op beide moet je weer een berg op. Zucht, sjok, zweet,  in de regen, maar ja...dan heb je ook wat😉.

Toen zagen we in de verte zon. Jawel, stralend licht, de hemel brak open. Omdat Petra al gezegd had dat Mallaig (klein kustplaatsje aan het einde van de spoorlijn) niet echt interessant was, bleef het bij Glenfinnan en zijn we teruggereden naar Fort William.

Uiteraard moesten we met eigen ogen en jullie laten zien dat aan deze kant (begin was bij Loch Ness) ook weer die sluizen waren en dat was inderdaad zo ✔! "Neptune's staircase" schijnen ze te heten.

Door naar Fort William, de winkelstraat ingedoken, best wel oud en armoedig centrum, en een pub opgezocht voor het avondeten. Toen was de zon er eindelijk echt! Nog even gewandeld, geslenterd en uiteindelijk naar de B&B. Jack heeft de wedstrijd 🇳🇱 - 🇬🇧 afgekeken en ik heb buiten in de tuin genoten van het uitzicht. Gewoon vanuit de achtertuin, jullie zien het op de foto's, ongelooflijk!!

Dag 8 zit er alweer op. We gaan zo slapen, die Schotten zijn vroegertjes hoor, mocht de tijd kiezen en uiteraard voor de laatste mogelijkheid gekozen😉. Morgen dus  "breakfast at eight"😎

1. Wilma:
    7 juni 2019
    Met antibiotica zal het hopelijk gauw beter gaan, doe rustig aan dan kom je nog uitgerust thuis!!
  2. Sharon:
    7 juni 2019
    Komt goed Mama! Uitslapen is er niet bij hoor maar we doen verder rustig aan 😘
  3. Lieneke Borstrok:
    7 juni 2019
    Je hebt wel pech zeg! Beterschap en door met genieten. Wat een prachtige foto's zeg! Het ziet er schitterend uit. Baal je af en toe niet van 't weer??
  4. Petra:
    7 juni 2019
    Dat is dan toch wel weer handig, dat je gewoon zomaar antibiotica mee kreeg. Bijzonder land toch.....maar hopelijk gaat het vanaf nu een stuk beter. Wij vonden vorig jaar het centrum van Fort William ook een beetje tegenvallen. Het is toch een trekpleister voor bergwandelaars door Ben Nevis en we hadden meer verwacht van het centrum. Maar ach, misschien is het voor Schotse begrippen een "bruisende" stad. 😉
    Wij hebben daar ook in een pub gegeten 's avonds, misschien was het wel dezelfde. Ook haggis gegeten? 🤪🤣
  5. Sharon:
    7 juni 2019
    @Lieneke we wisten dat het weer minder zou zijn maar het is echt elke 5 minuten anders. Tja balen, dat nou ook niet, soms jammer maar we hebben ook hele mooie zonnige momenten gehad hoor! En het slechte weer bij jullie gemist😂😉
  6. Sharon:
    7 juni 2019
    @Petra Bizar hè , iedereen heeft het over Fort William en we hadden dus best hoge verwachtingen maar dat was best een 'tegenvaller inderdaad. Ben Nevis ook niet gezien, top lag volledig in de wolken.
  7. Monique:
    8 juni 2019
    Jeetje, wat vervelend maar super dat je antibiotica kreeg!!! Rustig aan!!
  8. Sharon:
    8 juni 2019