Craigh na dun

4 juni 2019 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Claire bezoekt Inverness en bij een uitstapje dichtbij Inverness en Culloden, bij the Standing Stones in Craigh na Dun, verdwijnt ze tijdens de zonnewende. Dat is het verhaal uit het boek en de serie.

Toen wij gisteren in Culloden waren, dachten wij eigenlijk dat we die stenen ook zouden zien maar ivm het slechte weer en het Slagveld zijn we uiteindelijk helemaal vergeten om naar de Standing Stones te zoeken. Gister vroeg Russel of we ze al gezien hadden en vandaag kwam Lieneke ook met deze vraag dus je snapt wel....die Stones moeten we zien want anders is ons Schotland avontuur niet compleet.

Omdat we rond een uur of 5 klaar waren met het rondje Loch Ness en het zeker nog geen dinertijd was, op naar de stenen!!

Nu had ik thuis al wat onderzoek gedaan.

1. Craig na Dun ligt hier helemaal niet in de buurt maar op The Isle of Skye. Daar gaan we overigens morgen naar toe.
  2. De standing stones zoals we zagen op de tv serie dus 1 grote in het midden en een cirkel er omheen schijnt wel ongeveer te bestaan maar ergens op de meer noordelijk gelegen Schotse eilanden
  3. Er is bij Culloden wel een soort van Standing Stones maar dat ziet er anders uit. Het zijn gestapelde stenen als graven met stenen er omheen.

Dat moesten we dus zelf gaan zien. Ja.. . het is inderdaad niet hetzelfde maar "de Steen" is er wel. En als we de foto's goed nemen, lijkt het er zelfs veel op. Ik vond het er meer op lijken dan internet suggereerde dus erg leuk gezien te hebben.

"See for yourself" op de foto's😉

1. Petra:
    5 juni 2019
    Het wordt een vast ritueel 's morgens vroeg. Opstaan, ontbijtje maken en je reisverhaal lezen. Je kan echt leuk schrijven, Sharon. Ben nu al weer benieuwd wat jullie vandaag gaan doen en wat ik morgenochtend ga lezen!
  2. Sharon:
    😊😁