Dag 7 Inverness - Kyleakin

5 juni 2019 - Kyleakin, Verenigd Koninkrijk

Regen als voorspeld. We zakken vandaag weer af naar het zuiden, misschien dat het wat scheelt. Na weer een goed ontbijt komt er een einde aan ons verblijf bij Russel. Wat een geweldige B&B.

De routeplanner stuurt ons via de weg langs Loch Ness naar het zuiden maar omdat we die gisteren al hebben gereden, pakken we een andere weg. Eerst beetje naar het noordwesten en dan naar beneden.

We gaan vandaag naar de Isle of Skye. Schijnt een geweldig eiland te zijn, echt Schots en het is nog steeds deel van de Hooglanden. De weg naar de Kyle of Lochalsh is wederom rustig, afwisselend goed en slecht wegdek en pareltjes van huizen met de meest prachtige rodondendrons die we ooit gezien hebben. Vraag me alleen af wie er zo afgelegen wilt wonen, wij niet hoor.

Echter een half uurtje na vertrek word ik niet lekker en krijg ik het koud, pijn in mijn spieren maar vooral misselijk en buikpijn. Pfff was blij dat we bij de brug waren waar we het eiland op zouden rijden

Jack eet in een havencafe een lekkere sandwich tuna mayonaise met bakje cappuccino en ik hou het bij thee. Geen eten, niets.

Het regent nog steeds dus wat gaan we doen? We besluiten naar het uiterste puntje van Skye te rijden. Jack begint aan de weg, voel me nog ellendiger, regen wordt harder, grijs en de landschappen....als je een fanatieke wandelaar bent, is het leuk maar wij vonden het oersaai.

Weten jullie dat er hier ook mensen zijn die hier vrijwillig bepakt en bezakt op een weg waar auto's 97 km/u mogen rijden, in de kou en regen fietsen? En dan niet elektrisch😉? En je hebt een doodswens volgens ons en je bent niet goed😂🤣 Hoe vaak we niet zien dat ze halverwege de zoveelste berg afstappen en maar gaan lopen...

We rijden en rijden en komen bij Portree, het grootste plaatsje op het eiland. Ik bleef in de auto, Jack liep een rondje om de benen even te strekken. Ook dit plaatsje was druk met mensen met wandelschoenen, auto's maar geen leuke uitzichten, geen leuke winkelstraatjes. Omdat we om 16.00 uur de B&B in mogen besluiten we om maar terug te rijden naar onze overnachtingsplek, dat uiterste puntje van Skye geloven we wel. We slapen aan het begin van het eiland maar nog net aan "the islandside".

Toen ik boekte, waren de reviews redelijk maar omdat het hier zo toeristisch is, zijn de overnachtingen ontzettend duur. Ik nam bij deze boeking genoegen met een 7,5 maar zag van de week zulke slechte verhalen dat ik schrok. Wat staat ons te wachten? We komen aan bij de receptie, ergens anders dan het adres van de B&B, en daar blijkt dat we naar een ander gebouw gaan, andere B&B. Dat hadden we al een beetje verwacht. Maar de kamer viel gelukkig harstikke mee, netjes, ruim, schoon. Alleen gehorig. Ik ben naar bed gegaan, Jack heeft de eigenaar en een Pool aan het werk gezet om te aanwezige tv aan het werk te krijgen en ipv uiteten heeft hij eten gehaald. Voor mij een soepje en voor hem een pizza. Ach, een rustig dagje is ook weleens lekker.

Het gaat alweer iets beter dus hopelijk morgen weer fris en fruitig op weg naar onze volgende stop: Fort William.

1. Lieneke Borstrok:
    Oeh buikgriepje? Balen zeg, beterschap! 💐
  2. Sharon:
    5 juni 2019
    Denk het. Dank je wel hoor😘
  3. Wilma:
    5 juni 2019
    Wat jammer en vervelend, beterschap!! 😞😨
  4. Petra:
    6 juni 2019
    Hè wat jammer. Saai, regenachtig weer en ook nog ziek. Ik hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent. Beterschap en ik duim voor een zonnetje. 💐☀️
  5. Ellen Ehmen:
    6 juni 2019
    Vandaag weer beter?! Dikke knuffel op afstand!
  6. Esmaralda:
    6 juni 2019
    Poe wat zal je je ellendig hebben gevoeld, hopelijk alweer beter? Beterschap sowieso