Dag 2 Newcastle - Edinburgh

31 mei 2019 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen om 08.00 gewekt door de scheepsomroep. Na het ontbijtbuffet meren we al snel aan en begint "the roadtrip". Ook nu rijdt Jack de auto van boord, kan ie links rijden meteen van zijn lijstje afvinken✅. En dat gaat hartstikke goed. Wel goed opletten met zijn tweeën maar voor we het weten zitten we op de weg richting Edinburgh.

We rijden er niet rechtstreeks naar toe. Eerst langs Jedburgh, daar waar je de grens overgaat van Engeland naar Schotland. En gelijk de eerst Schot in kilt met doedelzak (Helaas, nog geen Jamie😉).  We rijden daarna dit kleine plaatsje in voor een kijkje bij Jedburgh's Abbey en een bakje koffie bij een 'cake and bookstore'. Zo leuk en de allerlekkerste carrotcake ooit op.

We rijden weer verder. Het is echt waar, in dat uur rijden hebben we zon gezien, motregen, mist, harde regen en wind gevoeld. Elke 5 minuten is het weer anders. Zijn zo blij dat we onze winterjassen bij hebben. Maar o, wat een prachtige landschappen. Europa in het klein. Na elke bocht zie je weer wat anders. Zo rijdt je in Tsjechië, zo lijkt het op Duitsland en dan waan je je in Zweden. Tussendoor de schapen, heggetjes, rotsmuurtjes, beeldige cottages.

Ook ik heb al een heel stuk links gereden en gaat goed. Af en toe goed nadenken maar dit gaat ons lukken.

Op weg naar Rosslyn Chapel. Jaja, bekend van de 'Da Vinci Code. Weet je nog, aan het einde van de film....Van een kleine kapel die weinig mensen konden vinden naar bezoekersaantallen van bijna 160.000 per jaar. Ook wij zijn er door de film hoor! De gids had een prachtig verhaal en leuke anekdotes over de geschiedenis van deze kleine maar prachtige kapel.

Na een uurtje zijn we doorgereden naar onze B&B in Edinburgh. Na een klein hapje nu rusten en op tijd slapen. Morgenvroeg ontbijt om 08.30 en daarna door naar de stad, time for some sightseeing.

1. Monique:
    Klinkt helemaal top! Trouwens, ff een klein detail: BRAM IS KAMPIOEN !!! ⚽️💪🏻😂
  2. Lieneke Borstrok:
    31 mei 2019
    Gaaf hoor, Leuk om te lezen.
  3. Petra:
    31 mei 2019
    Ik was al heel nieuwsgierig naar de eerste verhalen en dit belooft veel goeds, leuk om te lezen. Veel plezier morgen in Edinburgh.
  4. Sharon:
    @Monique Gefeliciteerd Bram (en Paps en Mams)😉
    Weet niet hoe het over een week is maar voor nu leuk om elke dag even alles op een rijtje te zetten.
  5. Caitlin:
    1 juni 2019
    Leuk!!!
  6. Ellen Ehmen:
    1 juni 2019
    Genieten lukt wel dus enneh..kun je wat van die carrot cake meenemen? En een Jamie dan ook?
    Heel veel plezier verders en keep writing! Leuk 😉👏🏻
  7. Wilma:
    2 juni 2019
    Mooie foto,s
  8. Esmaralda:
    2 juni 2019
    Leuk te lezen! Wat een prachtig land he.
    Blijf naar Jamie uitkijken😜