Dag 10 Glasgow

8 juni 2019 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Tijdens ons ontbijt in "the Guesthouse" zaten we aan tafel met 2 ex-NASA gepensioneerde Amerikanen uit Alabama. Ze maken nu hun geld op aan reizen. Hele verhalen maar altijd leuk om zulke mensen te ontmoeten. We zijn zelfs nog een stukje met ze meegereisd met de bus naar het centrum. Zij gingen voor de hop on-hop off bus maar de bezienswaardigheden in Glasgow zijn niet zodanig dat we daar zoveel tijd en geld in wilden stoppen. Wij hadden dus een dayticket om de hele dag onbeperkt te reizen 'by bus' en zijn in de ochtend naar het museum gegaan.

De "Kelvin grove Art Gallery and Museum was gratis net als alle andere musea in dit land trouwens. Het was een mengeling van kunst, cultuur en oudheden. Het gebouw zelf was ook prachtig en om 13.00 was er een half uur durend orgelconcert, apart hoor.

En toen we buiten kwamen, goot het van de regen. Hup in de bus en naar het centrum. Eerst de shoppingmall in en toen de zon doorbrak lekker naar buiten, net als alle Schotten. De cultuur is in Glasgow niet enorm en is een echt aandachtspunt voor ze maar wat een geweldige winkelstad!!

Het is echt waar wat ze zeggen,: Glasgow bruist, leeft en heeft een zeer mooie hoofdwinkelstraat:  Aparte winkels, dure merkwinkels, prachtige warenhuizen a la V&D,  bekende modeketens, passages/arcades met bv alleen sieradenwinkels en ook een paar verstopte shoppingmalls achter prachtige gevels.

Vermoeid na heel wat kilometers lopen, zitten we nu op onze kamer. Vandaag was echt een perfecte afsluiting van onze laatste vakantiestad: rustig bijkomen, beetje shoppen, terug in de bewoonde wereld.

Morgenvroeg rijden we 270 km vanaf hier naar Newcastle en zullen rond 14.00 aan boord rijden. Radiostilte gaat dan weer in, geen WiFi en ook geen 4g.  Een nachtje op zee (hopelijk een rustige gezien het onstuimige weer) en dan zetten we maandagmorgen na 12 dagen weer voet op Nederlandse bodem en is de vakantie voorbij. Dan hebben we uiteindelijk toch zo'n 2000 km gereden.

Dank jullie wel voor het lezen van deze blogs en jullie reacties. Het was erg leuk om zo bij te houden en anders zouden we zelf ook vergeten wat we allemaal gedaan hebben😉. Gelukkig hebben we ook de foto's nog🤣😂.

Het was een fantastische vakantie, een echte aanrader!!

😘 van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    9 juni 2019
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto’s. Was weer een beetje terug in Schotland en weet het nog steeds zeker: we gaan nog een keer terug! 😊 Goede terugreis met hopelijk een redelijk rustig zeetje. 😏😘
  2. Lieneke Borstrok:
    9 juni 2019
    Noem winkelen maar geen cultuur! 😂😂😂Ik heb ook genoten van jullie reisverslag en prachtige foto's, ik wil er ook naartoe. Ik wens jullie een rustige terugreis. Tot gauw.
  3. Monique:
    9 juni 2019
    Het was leuk om jullie verhaal en reis te volgen! Veilige en vooral rustige terugreis!! 😘
  4. Ellen Ehmen:
    9 juni 2019
    Dank voor het mooie verslag! Zo waren we er toch een beetje bij en zeker inspiratie voor een vakantie! Goede reis en tot snel, dikke kussen!❤️😘
  5. Wilma:
    9 juni 2019
    Nu het boek nog, met een uitgebreider verslag en foto’s. Ik wil het eerste boek wel met “handtekening” graag als eerste in ontvangst nemen!!😜 📚
  6. Sharon:
    9 juni 2019
    Whahaha, eerste boek draag ik op aan jou Mama, kan wel de duren hoor😉