Maandag 2 mei 2022

3 mei 2022 - Tiefenbach, Duitsland

Eindelijk is het dan zover,  we gaan op onze reis. Peter en Jopie komen ons om 05.45 uur oppikken en we rijden zelf naar Zeeland (Nbr). Dat scheelt nog vroeger opstaan en heel veel stops om mensen op te pikken.  Toen wij daar aankwamen, was het erg rustig maar langzamerhand stroomden de bussen uit het hele land binnen. Het was vermakelijk om te zien hoe mensen en hun koffers van de ene bus naar de andere bus of halte hun plekje aan het zoeken waren.  Uiteindelijk stond onze bus er ook en zijn ook wij ingestapt.

We zijn maar met 27 man in de bus. Dat is erg fijn want er is genoeg plek. Kunnen we ieder op een eigen rij zitten. Het in- en uitstappen bij de stopplaats duurt daardoor niet lang en het is lekker rustig. Denk wel dat ik de jongste ben maar het zijn allemaal  leuke mensen. We stoppen iedere 2 tot 2,5 uur. In eerste instantie leek mij dat veel maar het is uiteindelijk maar 3x op zo'n hele dag. Wel lekker om even je benen te strekken.  Het enige nadeel is dat we elke keer in slaap vallen. Ik knikkebol wat af,  haha!   Onze vertrekdag valt te verklaren ivm het vroege opstaan maar inmiddels zitten we op dag 2 en we hebben alweer een uurtje gedut😉.

We zijn gisteren in Velburg gestopt na 600 km rijden. Echt Duits hotel, erg leuk. En daar hebben we van een heerlijk diner genoten. De eerste schnitzel en echt Beiers biertje was een goede opening van onze vakantie.

Vannacht goed geslapen, ontbijt om 07.00 uur ( ja, vroeg he?! Wordt nog erger heb ik begrepen😫) en daarna op weg naar onze eerste echte bestemming van onze reis. We zijn via Passau zojuist het mooie Oostenrijk binnengereden ( We zwaaien naar Laurens, Michelle en Rylee👋) en krijgen zo dadelijk de eerste stop. Straks verlaten we Oostenrijk via Graz, rijden we door Slovenië naar Zagreb, Kroatië. We kijken er naar uit!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lieneke Borstrok:
    3 mei 2022
    Die dutjes snap ik wel met die vroege tijden 's morgens....hahaha Wie weet raak je er nog aan gewend! Heel veel plezier, ik lees vol enthousiasme mee.
  2. Sharon:
    3 mei 2022
    Nou, dat zou heel bijzonder zijn haha!
  3. Monique:
    3 mei 2022
    Nou, dat zijn nog eens tijden zo vroeg ..... hihihi ..... Ik lees ook gezellig mee en wens jullie een hele fijne vakantie! Kus xx
  4. Sharon:
    3 mei 2022
    Was nog vroeger dan jij, dat is al best bijzonder! Ik ga mijn best doen om het goed bij te houden X
  5. Petra:
    4 mei 2022
    Fijn dat de 1e dag in de bus uiteindelijk toch is meegevallen en met 27 man in de bus, lijkt me ook heel prettig ja. Leuk ook die foto's van vroeger erbij! Heb er zin in om zo met jullie "mee te reizen". Heel veel plezier!
  6. Sharon:
    Dank je wel😘
  7. Esmaralda:
    4 mei 2022
    In de bus zijn die dutjes zo lekker. Ik snap het hoor. En gezien de leeftijden on de bus zullen jullie vast niet de enige zijn😂
  8. Sharon:
    5 mei 2022
    Nope haha, er zijn er meer.......