Woensdag 11 mei 2022

11 mei 2022 - Herceg - Novi, Montenegro

Vanmorgen vroeg vertrokken uit Tirana, op weg naar de 2e grote plaats van Albanië: Skhoder. Na 2 uur rijden waren we daar en kregen we 2 uur de tijd om de stad te verkennen en te lunchen. We hebben eerst maar een stuk gelopen om dat het lange zitten toch wel stijven benen veroorzaakt. Zere benen van het lopen maar ook zere benen van het zitten. Even loslopen zeg maar.

Om 12.30 zijn we in de bus gestapt en zijn we naar de grens gereden om Albanië te verlaten. Welkom Montenegro. Het duurde bij de grensovergang niet zo lang en weer een stempel erbij in het paspoort. We hebben een prachtige weg gereden in de bergen met mooie vergezichten en zijn uiteindelijk afgedaald naar de Adriatische kust. Van veraf echt schitterend maar als je door de dorpen en steden rijdt dan zie je ook nog wel het oude tijdperk. Ze zijn hard op weg er iets moois van te maken maar ze vergeten het oude weg te halen.

We zijn nu in Herceg Novi, een kustplaats in Montenegro. Nette kamer, zeg maar appartement  maar erg beroerde wi-fi. Nu iedereen naar bed is, heb ik een beetje signaal en probeer ik dit verhaal af te krijgen want overdag is het niet te doen. We verblijven 3 nachten in dit hotel. Morgen gaan we een dagtrip naar Dubrovnik doen en moeten om 06.45 ontbijten. Verder staat het hotel onderaan een berg waar de bus niet kan komen dus er wacht ons gelijk al een klim  in de vroege morgen. Eerlijk...ben zo blij dat we in een plat land wonen, kan geen steile berg of trappen  meer zien😉.

Welterusten allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lau, Mich & Rylee:
    12 mei 2022
    Leuk om jullie dagverslagen te lezen, ik ben nu bij hoor!! Prima naar het zin zo te lezen. Dikke kus voor jullie allemaal vanuit Tirol ❣
  2. Sharon:
    12 mei 2022
    Was een hele klus haha! Dank jullie wel❣️
  3. Monique:
    12 mei 2022
    Leuk om je verhaaltjes elke x te lezen.
    Heerlijk genieten!
    kus xxx
  4. Sharon:
    💋💋
  5. Jolanda Joosen:
    12 mei 2022
    Ik ben er toch een beetje bij!
  6. Sharon:
    Gezellig!