Dag 4 Edinburgh - Pitlochry

3 juni 2019 - Pitlochry, Verenigd Koninkrijk

De reis voor vandaag hebben we goed uitgestippeld. Na het ontbijt (roerei met Schotse zalm mjammie) in de auto en op weg naar Pitlochry.

We nemen uiteraard niet de kortste weg want dat is zo saai. Petra heeft vorig jaar wat verkenningswerk gedaan en wees ons op "The Kelpies". Eigenlijk is het Helix and the Kelpies want het is een park met wandelpaden en een speeltuin en dan als bezienswaardigheid 2 enorme sculpturen van paardenhoofden. Dat park hebben wij natuurlijk niet bezocht: het miezerde soms, waaide hard en lopen is nu eenmaal niet onze hobby dus die extra onnodige meters worden overgeslagen. Maar wees gerust: de stappenteller doet nog steeds aardig mee, de gewone wandelingen tikken al aardig door😅. Enfin, de Kelpies, prachtig om te zien en bij avond worden ze ook nog eens prachtig verlicht. Daar wachten wij niet op en dat mogen jullie zelf googelen😉.

Op naar de volgende tussenstop. Het was even nadenken; gaan we naar Stirling Castle of toch naar Doune Castle? Ik kan een aantal dames van jullie natuurlijk niet teleurstellen en het is daarom Doune Castle geworden. Het is eigenlijk meer een ruïne maar Doune Castle is wereldberoemd. Ik noem bv van Ivanhoe, van Monte Python...wat denk je van "Winterfall" uit de Game of Thrones en last but not least als "Castle Leoch" van de MacKenzies en Jamie Fraser. Over Jamie gesproken, heb hem gezien hoor!  Als gezegd, een ruïne dus na een bezoek van ongeveer een uurtje (inclusief audiotocht) was het helemaal goed.

Op naar de volgende stop, dichtbij het hotel en in Pitlochry: de Blair Athol Distillery. Via een toeristische route rijden we een stukje van ongeveer 55 miles. Ik ben daar al een keer geweest maar Jack had nog nooit een whiskeystokerij bezocht. Nu hadden we uit vele stokerijen kunnen kiezen maar deze ligt echt op onze route. Na een "hot toddy"; opwarmertje van soort thee met kruiden en whiskey (te vergelijken met glühwein) de rondtour. Leuk om te zien en met een proeferijtje op het eind. Glaasje kreeg je cadeau maar voor ons wel voor eens en altijd duidelijk: whisky vinden we echt niet lekker!

Toen brak de zon door, het stopte met regenen en daar moesten we van profiteren. Niet ver hier vandaan, wederom via prachtige bergweggetjes te bereiken, ligt "Queens View". Een mooi uitkijkpunt waar Koningin Victoria in 1866 ook heeft gestaan. Wat dat betreft weten ze hier van niets toch altijd weer een bezienswaardigheid te maken. Maar dit is wel echt heel mooi hoor.

Na 4 bezigheden tijd om naar het hotel te gaan. Omdat het hier een zeer toeristische omgeving is en de B&B's heel duur zijn nu voor 1 nachtje een "Inn". Nou dat weten we nu dus ook, geen succes. Het diner was echt lekker, de lakens zijn schoon maar verder is het vies, oud, stoffig, niets werkt behoorlijk en het stinkt. De wekker staat om 07.00 uur, dan zijn we hier weer lekker vroeg weg😉. Nu gaan we slapen, op naar dag 5.

1. Wilma:
    Mooie blote billen. Heb jij hier model voor gestaan Jack??😜
  2. Petra:
    3 juni 2019
    Paarden, whisky, kasteel, mooi uitzicht en Schotse billen....ik zeg....topdag! 😁
  3. Jack naalden:
    3 juni 2019
    Klopt Wilma en nu laat ik Sharon het rokje dragen met witte kniekousen🤪
  4. Ellen Ehmen:
    3 juni 2019
    Ik heb ge-googled! Klinkt als een leuke vakantie en heb je Jamie nu in je koffer gestopt?!?! Xxx
  5. Sharon:
    3 juni 2019
    Echt leuk hier ja!! Uhhmmm...Jamie...I wish😉
  6. Esmaralda:
    Mooi verslag wederom. Waande me ook even in Schotland😉